Vil du hjælpe med at gøre en forskel for vores planet?

Tag dit kørekort hos Alliance Trafikskole, og bidrag samtidig med at rense havet for plastikaffald.

Vidste du, at der bruges 3 millioner vandflasker i timen, og mindre end 30% genanvendes, og at der bruges 1 millioner engangs-plastikposer hvert minut.

Situationen İ dag

Mindre end 1%

af nyt plastik, der produceres hvert år, genanvendes.

11 millioner

tons plastik ender i havet hvert år.

25,3 milliarder

plastik sugerør bruges hvert år i Europa.

En verden fuld af plastik

Vi lever i en verden fyldt med plastik, og det skaber store problemer for vores planet. Selvom nogle typer af plastik kan genanvendes, kan andre former ikke genbruges og ender ofte i havet. Dette fører til en langsom nedbrydning af plastikken, som frigiver giftige kemikalier i vores miljø og kan skade både dyr og mennesker. Ved at reducere mængden af plastikaffald kan vi beskytte både havet og vores helbred.

Situationen er alvorlig

Mindre end 1% af det nye plastik, der produceres hvert år, bliver genanvendt, og mere end 2,5 milliarder tons affald skabes hvert år, hvoraf 275 millioner tons er plastikaffald. Det er derfor afgørende, at vi tager drastiske tiltag for at reducere mængden af plastikaffald, så vi kan beskytte vores planet og de dyr, der lever i havene.

NÆSTE 3 ÅR

Hvis vi ikke handler i dag

Ifølge en rapport fra World Economic Forum forventes det, at der i 2050 vil være mere end 1 ton plastik for hver 3 tons fisk i havene, medmindre der iværksættes drastiske foranstaltninger for at reducere plastforureningen. Desværre er plast allerede blevet fundet i mere end 90% af havfugle og i 100% af alle havskildpaddearter. Vi bør alle tage et ansvar for at genoprette havene. Ved at reducere plastforureningen kan vi sikre sunde fødevarer til mere end 3 milliarder mennesker som er afhængige af havet.

Hvordan kan du bidrage og gøre en forskel

Du kan hjælpe med at reducere plastikaffald og beskytte naturen ved at tage dit kørekort hos Alliance trafikskole. Ved at gøre det, kan du bidrage til at rense op til 14.255 liter vand i havet og bekæmpe plastikforurening. Lad os arbejde sammen om at skabe en bæredygtig fremtid for vores planet og kommende generationer.